LESSON FIFTEEN

------- Jobs -------
Meslekler

Bu dersimizde
  1. Meslekleri öğreneceğiz
  2. "Mesleğiniz nedir?" sorusunu öğreneceğiz.
  3. Mesleği söylemeyi öğreneceğiz.

Şimdi aşağıdaki tabloyu inceleyip meslekleri ezberleyiniz.


actor
/aktör/
actress
/aktris/
athlete
/atlet/
butcher
/batçır/
carpenter
/karpıntır/
cook
/kuk/
dentist
/dentist/
doctor
/daktır/
engineer
/encıniır/
farmer
/farmır/
fireman
/fayırmın/
nurse
/nörs/
officeworker
/ofisvorkır/
painter
/peinter/
photographer
/fotografır/
pilot
/paylıt/
policeman
/polismın/
secretary
/sekretari/
singer
/singır/
teacher
/tiçır/
vet
/vet/





------------------------------------------------------------------------------------------


------- What is your job? -------

Bir kişinin mesleğini aşağıdaki soru ile sorarız
  • What is your job? /vat iz yor cab/ : Mesleğiniz nedir?
Bu soruya cevap olarak
  • I'm a ..................... , He is a ...................... , She is a ............................. .
ile başlayan cümleler kurarız

Şimdi örnekleri inceleyelim...




What is your job?/vat iz yor cab/ : Mesleğiniz nedir?
I'm a farmer. /aym e farmır/ : Ben bir çiftçiyim





What is his job?/vat iz hiz cab/ : Onun mesleği nedir?
He is a painter. /hi iz a peintır/ : O bir boyacıdır.







What is her job?/vat iz her cab/ : Onun mesleği nedir?
She is a dentist. /şi iz a dentist/ : O bir dişçidir.






What is your father's job?/vat iz yor fadırs cab/ : Babanın mesleği nedir?
He is a cook. /hi iz e kuk/ : O bir ahçıdır.






What is your uncle's job?/vat iz yor ankıls cab/ : Amcanın mesleği nedir?
He is a butcher. /hi iz e batçır/ : O bir kasaptır.

LESSON FOURTEEN


's Takısı ve Whose


------- 's takısı -------
  • ingilizcede iyelik eki olarak kullanılır.
  • Türkçedeki "-ın, -in, -nın, -nin" ile aynı anlamdadır.
  • bir nesnenin, bir eşyanın kime, kimlere ya da neye ait olduğunu belirler.

Şimdi örneklere bir bakalım...
  1. Hakan's book. /hakans buk/ : Hakan'ın kitabı.

  2. My father's name. /may fadırs neym/ : babamın adı.

  3. My mother's name. /may madırs neym/ : annemin adı.

  4. Her brother's room. / hör bradırs rum/ : Onun erkek kardeşinin odası.

  5. His sister's umbrellas. /hiz sistırs ambrellas/ : Onun kızkardeşinin şemsiyeleri.

  6. Aylin and Ferhat's desk. /aylin end ferhats desk/ : Aylin ve Ferhat'ın sırası.
    -----------Birden çok şahıs varsa son ismin sonuna 's takısı eklenir.-----------

  7. My grandfather's car. /may grandfadırs kar/ : büyükbabamın arabası.

  8. Bob's pen. /bobs pen/ : Bob'un kalemi.

  9. My cousin's house. /may kuzins hauz/ : kuzenimin evi.

  10. Güray's family. /gürays femıli/ : Güray'ın ailesi.


-------------------------------------------------------------------------------------------


------- Whose -------

  • Whose /huz/ soru kelimesi "kimin" demektir.
  • Kime ait olduğunu sorduğumuz nesnenin ya da eşyanın önüne yazılır.

Şimdi örneklere bir bakalım...
  1. Whose pencil is it? /huz pensıl iz it/ : Bu kimin kalemi?
    - It is Caner's pencil. /it iz caners pensıl/ : O Caner'in kalemi.
    - It is his pencil. /it iz his pensıl/ : O onun kalemi.

  2. Whose shoes are they? /huz şuuz ar dey/ : Bunlar kimin ayakkabıları?
    - They are Emine's shoes. /dey ar emines şuus/ : Onlar Emine'nin ayakkabıları.

  3. Whose desk is it? /huz desk iz it/ : Bu kimin sırası?
    - It is Burak and Ozan's desk. /it iz burak end ozans desk/ : Burak ve Ozan'ın sırası.

  4. Whose car is it? /huz car iz it/ : Bu kimin arabası?
    - It is Kemal's car. /it iz kemals kar/ : O Kemal'in arabası.
    - It is my car. /it iz may kar/ : O benim arabam.

  5. Whose house is that? /huz hauz is dat/ : Şu kimin evi?
    - It is Tülay's house. /it iz tülays hauz/ : O Tülay'ın evi

LESSON THIRTEEN


--------- My Family ---------
Ailem


Bu dersimizde ailemizdeki kişilerin isimlerini söylemeyi öğreneceğiz

Önce bazı tanımları öğrenelim
  • father /fadır/ : baba
  • mother /madır/ : anne
  • sister /sistır/ : kız kardeş
  • brother /bradır/: erkek kardeş
  • grandmother /grandmadır/ : büyükanne
  • grandfather /grandfadır/ : büyükbaba
  • uncle /ankıl/ : amca/dayı...
  • aunt /aunt/: hala/teyze...
  • cousin /kuzin/ : kuzen
  • family /femıli/ : aile

  • my /may/ : benim demektir ve bir ismin önüne gelir
    "
    family" aile demektir. "my family" benim ailem demektir
  • his /hiz/ : (erkekler için) onun demektir ve bir ismin önüne gelir
  • her /hör/ : (kızlar için) onun demektir ve bir ismin önüne gelir


Şimdi ailemizi tanıtmaya başlayalım...





Hi! I'm Elif. /hay aym elif/ : Merhaba. Ben Elif
This is my family. /dis iz my femıli/ : Bu benim ailem.





She is my mother. /şi iz may madır/ : O benim annem
Her name is Aylin. /hör neym iz aylin/ : Onun adı Aylin.







He is my father. /hi iz may fadır/ : O benim babam.
His name is Caner. /hiz neym iz caner/ : Onun adı Caner.





He is my brother. /hi iz may bradır/ : O benim erkek kardeşim.
His name is Bora. /hiz neym iz bora/ : Onun adı Bora.







She is my sister. /şi iz may sistır/ : O benim kız kardeşim.
Her name is Esra. / hör neym iz esra/ : Onun adı Esra.





He is my grandfather. /hi iz may grandfadır/ : O benim büyükbabam.
His name is Ahmet. /hiz neym iz ahmet/ : Onun adı Ahmet.






She is my grandmother./şi iz may grandmadır/: O benim büyükannem.
Her name is Hülya. /hör neym iz hülya/ : Onun adı Hülya.







He is my uncle. /hi iz may ankıl/ : O benim amcam/dayım...
His name is Murat. /hiz neym iz murat/ : Onun adı Murat.





She is my aunt. /şi iz may aunt/ : O benim halam/teyzem...
Her name is Nihal. /hör neym iz nihal/ : Onun adı Nihal






She is my cousin. /şi iz my kuzın/ : O benim kuzenim.
Her name is Yaprak. /hör neym iz yaprak/ : Onun adı Yaprak
LESSON TWELVE

Sayılar (20/100)



Bu dersimizde 20 ile 100 arasındaki sayıları söylemeyi öğreneceğiz.

  1. Aşağıdaki sayıları ezberleyelim

    • 20 twenty /tveni/
    • 30 thirty /törti/
    • 40 forty /forti/
    • 50 fifty /fifti/
    • 60 sixty /siksti/
    • 70 seventy /sevınti/
    • 80 eighty /eyti/
    • 90 ninety /nayti/
    • 100 one hundred /van handırıt/

  2. Aradaki sayıları türkçedeki gibi söyleriz;

    • 21 twenty-one /tveni van/
    • 34 thirty-four /törti for/
    • 47 forty-seven /forti sevın/
    • 53 fifty-three /fifti tri/
    • 62 sixty-two /siksti tu/
    • 75 seventy-five /sevınti fayv/
    • 89 eighty-nine / eyti nayn/
    • 98 ninety-eight /nayti eyt/
LESSON ELEVEN

SAAT KAÇ?


Bu dersimizde saati sormayı ve söylemeyi öğreneceğiz.
  • Saat kaç? sorusu ingilizcede şöyledir;

    What time is it? / vat taym iz it/

  • Saatleri söylerken "it's" ile başlarız.
  1. Tam saatler:
    Tam saatler şöyle söylenir:

    01:00 --> It's one o'clock. /its van okulok/
    02:00 --> It's two o'clock. /its tu okulok/
    05:00 --> It's five o'clock. /its fayv okulok/
    11:00 --> It's eleven o'clock. /its ilevın okulok/


  2. Buçuklar:
    Buçuklar şöyle söylenir:

    01:30 --> It's half past one. /its half past van/
    04:30 --> It's half past four. /its half past for/
    06:30 --> It's half past six. /its half past siks/
    10:30 --> It's half past ten. /its half past ten/


  3. Çeyrek geçeler:
    Çeyrek geçeler şöyle söylenir:

    01:15 --> It's a quarter past one. /its e kuartır past van/
    07:15 --> It's a quarter past seven. /its e kuartır past sevın/
    09:15 --> It's a quarter past nine. /its e kuartır past nayn/
    10:15 --> It's a quarter past ten. /its e kuartır past ten/

    ----------> "quarter" çeyrek, "past" geçiyor anlamı katar <-----------


  4. Çeyrek kalalar:
    Çeyrek kalalar söylerken dikkat edilmesi gereken şey;
    • saat 02:45 iken 3'e çeyrek vardır(2'ye değil)
    • saat 05:45 iken 6'ya çeyrek vardır (5'e değil)

    02:45 --> It's a quarter to three. /its e kuartır tu tri/
    05:45 --> It's a quarter to six. /its e kuartır tu siks/
    08:45 --> It's a quarter to nine. /its e kuartır tu nayn/
    10:45 --> It's a quarter to eleven. /its e kuartır tu ilevın/

    ----------> "quarter" çeyrek, "to" var (kala) anlamı katar <-----------


  5. Şimdi de "3 geçiyor - 10 geçiyor- 20 geçiyor" gibi saatleri söyleyelim.
    • Bu gibi saatleri söylerken geçiyor anlamını katan "past" kelimesini kullanırız.
    • Önce dakikayı sonra past en son da tam saati söyleriz.

    01:04 --> It's four past one. /its for past van/
    06:02 --> It's two past six. /its tu past siks/
    08:10 --> It's ten past eight. /its ten past eyt/
    12:20 --> It's twenty past twelve. /its tveni past tvelf/


  6. Şimdi de "3 var - 10 var - 20 var " gibi saatleri söyleyelim.
    • Bu gibi saatleri söylerken var anlamını katan "to" kelimesini kullanırız.
    • Önce dakikayı sonra to en son da tam saati söyleriz.
    • Dikkat etmemiz gereken şey saat 10:55 iken 11'e 5 vardır(10'a değil).

    02:52 --> It's eight to three. /its eyt tu tri/
    04:55 --> It's five to five. /its fayv tu fayv/
    06:50 --> It's ten to seven. /its ten tu sevın/
    10:40 --> It's twenty to eleven. /its tveni tu ilevın/



Şimdi öğrendiklerimizi test edelim

LESSON TEN


These are cats - Those are aeroplanes

Bu dersimizde gösterdiğimiz nesnelerin neler olduğunu söylemeyi öğreneceğiz.
  1. Yakınımızdaki sayıları '' birden fazla '' olan nesneleri gösterirken "these are" ile başlayan cümleler kurarız ve nesnenin sonuna "-s" takısı ekleriz ;




    These are cats
    / diz ar kets / : Bunlar kedidir.









    These are pencils / diz ar pensılz / : Bunlar kalemdir.






  2. Uzağımızdaki nesneleri gösterirken "those are" ile başlayan cümleler kurarız;



    Those are aeroplanes / doz ar eropleyns /: Şunlar uçaktır.









    Those are houses
    / doz ar hausız / : Şunlar evdir.






  3. "Bunlar nedir?" ya da "Şunlar nedir?" diye sorularda sorabiliriz.

    Yakınımızdaki birden çok nesneyi sorarken; "What are these?"

    Uzağımızdaki birden çok nesneyi sorarken; "What are those?"
    sorularını soracağız.


    What are those? /vat ar doz/ : Şunlar nedir?
    Those are windows / doz are vindovz/ : Şunlar pencerelerdir.
    ya da
    They are windows / dey are vindovz/ : Onlar pencerelerdir.





    What are these? /vat ar diz/ : Bunlar nedir?
    These are apples / diz are epıls/ : Bunlar elmalardır.
    ya da
    They are apples / dey are epıls/ : Onlar elmalardır.





    What are these? /vat ar diz/ : Bunlar nedir?
    These are cats / diz are kets/ : Bunlar kedilerdir.
    ya da
    They are cats / dey are kets/ : Onlar kedilerdir.





    What are those? /vat ar doz/ : Şunlar nedir?
    Those are houses/ doz ar hausız / : Şunlar evlerdir.
    ya da
    They are houses/ dey ar hausız / : Onlar evlerdir.






  4. "Bu .......... mıdır? ya da "Şu .......... mıdır?" diye sorularda sorabiliriz. Bu sorularada cevap olarak evet ya da hayır ile cevap veririz.



    Are these bags?
    / ar diz begs / : Bunlar çanta mıdır?
    Yes, they are bags. / yes dey ar begz / : Evet onlar çantadır.








    Are those birds?
    / are doz börds / : Şunlar kuşlar mıdır?
    No, they aren't. They are kites. / no dey arınt. dey ar kayts / : Hayır değiller. Onlar uçurtmalardır.







    Are these cars?
    / ar diz kars / : Bunlar araba mıdır?
    No, they aren't. They are cars. / no dey arınt. dey ar bicycles / : Hayır değiller. Onlar bisikletlerdir







    Are those cars?
    / ar doz kars / : Şunlar araba mıdır?
    Yes, they are cars. / yes dey ar kars / : Evet onlar arabadır.




LESSON NINE


ÇOĞUL İSİMLER


Bu dersimizde bir nesnenin birden çok olması durumunda onu nasıl çoğul yaptığımızı öğreneceğiz.


Bir ismi çoğul yapmak çok kolaydır. İsmin sonuna "-s" takısı getirdiğimizde onu çoğul yapmış oluruz.

a car --------------> cars
a book --------------> books
a dog --------------> dogs

Şimdi aşağıdaki tabloyu inceleyin.



aeroplanes apples
bags
bicycles
books
cats
cars
houses
kites
lions
pencils
windows