THE PRESENT PERFECT TENSE with "ever" and "never"
I have never been to England

Bu dersimizde "ever" zarfı ile kurulan Present Perfect Tense zaman kalıbı soru cümlelerinin kurulumunu ve olumsuz cevaplarda "never" zarfının kullanımını
öğreneceksiniz. Aşağıdaki diyalogları dikkatle takip ediniz. "never" ve "ever"
zarflarının kullanım şekillerine dikkat ediniz. Zarfların anlamlarını bulmaya
çalışınız.

Ahmet : Have you ever been to Spain?
(Hiç ispanya’da bulundun mu?)
Ann : Yes, I have.
(Evet, bulundum.)
Ahmet : Have you ever been to Italy?
(Hiç İtalya’da bulundun mu?)
Ann : Three times.
(Üç kez.)
Ahmet : Have you ever been to Germany?
(Hiç Almanya’da bulundun mu?)
Ann : No, never.
(Hayır hiç bulunmadım.)

Nurdan : Have you ever traveled by plane?
(Hiç uçakla seyahat ettin mi?)
Mike : Twice.
(İki kez.)
Nurdan : Have you ever traveled by ship?
(Hiç gemi ile seyahat ettin mi?)
Mike : No, never.
(Hayır, hiç etmedim.)

The doctor : Have you ever had an operation?
(Hiç ameliyat geçirdiniz mi?)
The patient : Many times.
(Bir çok kez.)
The doctor : Have you ever had an appendicitis operation?
(Hiç apandisit ameliyatı geçirdiniz mi?)
The patient : No, never.
(Hayır, hiç geçirmedim.)

Alp : Have you ever wrote a poem?
(Hiç şiir yazdın mı?)
Mine : Yes, I have.
(Evet yazdım.)
Alp : Have you ever wrote a short story?
(Hiç hikaye yazdın mı?)
Mine : No, never.
(Hayır, hiç yazmadım.)


Yukarıdaki örneklerden de anlaşılacağı gibi
--"ever" zarfı soru cümlelerinde kullanılır.
  • "Have you ever been to France?" (Hiç Fransa’da bulundunuz mu?)
şeklinde yapılar kurar .
--"ever" zarfı özne ile ana fiil arasında kullanılır. Böyle bir
sorunun cevabı olumsuz ise çoğunlukla "never" zarfı kullanılır.


Have + subject + ever + been ………… ?


--"never" zarfı yukarıdaki örneklerde olduğu gibi kısa cevaplarda "No, never"
yapısı ile kendini gösterir.
--Uzun cevaplarda ise cümleye olumsuz bir ifade
kazandırsa bile olumlu cümle yapılarında kullanılır.

Örnekleri takip ediniz.

Student A : Have you ever ridden a horse?
(Hiç at bindin mi?)
Student B : No, I haven’t. I have never ridden a horse.
(Hayır binmedim. Hiç at binmedim.)

Student A : Have you ever eaten at the student cafeteria?
(Hiç öğrenci kafeteryasında yemek yedin mi?)
Student B : No, I haven’t. I have never eaten at the student cafeteria.
(Hayır yemedim. Hiç öğrenci kafeteryasında yemedim.)

Student A : Have you ever eaten Chinese food?
(Hiç Çin yemeği yedin mi?)
Student B : No, I haven’t. I have never eaten Chinese food.
(Hayır yemedim. Hiç Çin yemeği yemedim.)









Aşağıdaki örnekleri inceleyiniz. Sorulara verilen cevap alternatiflerini yukarıdaki
tablo ile karşılaştırınız. Aşağıdaki sorulara siz de alternatif cevaplar veriniz.

A : Have you ever spoken to a Japanese man?
(Hiç bir Japonla konuştunuz mu?)
B : Yes, I have. I have spoken to a Japanese man many times.
(Evet, konuştum. Bir Japon’la bir çok kez konuştum.)

A : Have you ever shaken hands with Türkay Şoray?
(Hiç Türkan Şoray’la el sıkıştınız mı?)
B : No, never.
(Hayır, hiç.)

A : Have you ever seen a circus?
(Hiç bir sirk gördünüz mü?)
B : Yes, once.
(Evet, bir kez.)

A : Have you ever eaten Italian food?
(Hiç İtalyan yemeği yediniz mi?)
B : Twice.
(İki kez.)

A : Have you ever climbed a mountain?
(Hiç bir dağa tırmandınız mı?)
B : Yes, I have. I have climbed a mountain once.)
(Evet, tırmandım. Bir kez dağa tırmandım.)

A : Have you ever played a musical instrument?
(Hiç müzikal bir enstrüman çaldınız mı?)
B : No, never.
(Hayır, hiç.)


EXERCISE 1:
Write the Simple Past and the Past Participles of the following irregular verbs.
(Aşağıdaki düzensiz fiillerin Simple Past ve Past participle hallerini yazınız.)
e.g see saw seen
1. drive ……...…. ……….……

2. eat ……..….. ……….……

3. give ……..….. ……….……

4. shake ………… …………….

5. write ………… …………….

EXERCISE 2:
Answer the following questions as in the example below.
(Aşağıdaki sorulara örnekte olduğu gibi cevap veriniz.)
  • Have you ever played in an orchestra?
  • No, I have never played in an orchestra.

1. Have you ever had a car accident?
………………………………………. .
2. Have you ever swum in the Pacific ocean?
………………………………………. .
3. Have you ever been to China?
………………………………………. .
4. Have you ever flown an airplane?
………………………………………. .
5. Have you ever fed a lion?
………………………………………. .


EXERCISE 3:
Make question sentences using "ever" as in the example below.
(Aşağıdaki örnekte olduğu gibi "ever" kullanarak soru cümleleri kurunuz.)
  • drive a truck
  • Have you ever driven a truck?
1. write a book
……………………………………….. ?
2. eat Chinese food
……………………………………….. ?
3. teach English
……………………………………….. ?
4. win a million dollars
……………………………………….. ?
5. fly in a helicopter
……………………………………….. ?

EXERCISE 4:
Ask questions beginning with "Have you ever… ?" and then write a suitable answer as in the example below.

  • watch TV
  • Have you ever watched TV?
  • Yes, I have. I have watched TV many times.
1. ride an elephant
Have you ever ………………… ?
…………………………………………….. .
2. play football
Have you ever ………………… ?
…………………………………………….. .
3. stay up all night
Have you ever ………………… ?
…………………………………………….. .
4. use a computer
Have you ever ………………… ?
…………………………………………….. .
5. be in Bursa
Have you ever ………………… ?
……………………………………………..

Anasayfa

kaynaklar: MEB