LESSON FOUR

How old are you?

Bu dersimizde
  1. Yaşımızı söylemeyi
  2. Birinin yaşını sormayı
  3. 'How old' ile sorulan soruya cevap vermeyi
öğreneceğiz.


İlk önce yaşımızı söylemeyi öğrenelim.
  • I'm nine years old. /aym nayn yiırz old/ yani "ben dokuz yaşındayım"
  • I'm eleven years old. /aym ilevın yiırz old/ yani "ben onbir yaşındayım"
  • I'm fourteen years old. /aym fortin yiırz old/ yani "ben ondört yaşındayım"
  • I'm sixteen years old. /aym sikstin yiırz old/ yani "ben onaltı yaşındayım"


Şimdi birinin yaşını sormayı öğrenelim
  • How old are you? /hav old ar yu/ kaç yaşındasın
    I'm nine years old. /aym nayn yiırz old/ "ben dokuz yaşındayım"

    How old are you?
    I'm eleven years old.
    /aym ilevın yiırz old/ ben onbir yaşındayım

    How old are you?
    I'm fourteen years old.
    /aym fortin yiırz old/ben ondört yaşındayım

    How old are you?
    I'm sixteen years old.
    /aym sikstin yiırz old/ben onaltı yaşındayım


Şimdi de başkasının yaşını sormayı öğrenelim
  • How old is Tom? /hav old iz tom/ Tom kaç yaşında?
    He is ten years old. /hi iz ten yiırz old/ O on yaşında.

    How old is Mary? /hav old iz meri/ Mary kaç yaşında?
    She is five years old. /şi iz fayv yiırz old/ O beş yaşında.

    How old is Murat? /hav old iz murat/ Murat kaç yaşında?
    He is twenty years old. /hi iz tveni yiırz old/ O yirmi yaşında.

    How old is Ece? /hav old iz ece/ Ece kaç yaşında?
    She is seven years old. /şi iz sevın yiırz old/ O yedi yaşında.