LESSON THIRTEEN


--------- My Family ---------
Ailem


Bu dersimizde ailemizdeki kişilerin isimlerini söylemeyi öğreneceğiz

Önce bazı tanımları öğrenelim
  • father /fadır/ : baba
  • mother /madır/ : anne
  • sister /sistır/ : kız kardeş
  • brother /bradır/: erkek kardeş
  • grandmother /grandmadır/ : büyükanne
  • grandfather /grandfadır/ : büyükbaba
  • uncle /ankıl/ : amca/dayı...
  • aunt /aunt/: hala/teyze...
  • cousin /kuzin/ : kuzen
  • family /femıli/ : aile

  • my /may/ : benim demektir ve bir ismin önüne gelir
    "
    family" aile demektir. "my family" benim ailem demektir
  • his /hiz/ : (erkekler için) onun demektir ve bir ismin önüne gelir
  • her /hör/ : (kızlar için) onun demektir ve bir ismin önüne gelir


Şimdi ailemizi tanıtmaya başlayalım...





Hi! I'm Elif. /hay aym elif/ : Merhaba. Ben Elif
This is my family. /dis iz my femıli/ : Bu benim ailem.





She is my mother. /şi iz may madır/ : O benim annem
Her name is Aylin. /hör neym iz aylin/ : Onun adı Aylin.







He is my father. /hi iz may fadır/ : O benim babam.
His name is Caner. /hiz neym iz caner/ : Onun adı Caner.





He is my brother. /hi iz may bradır/ : O benim erkek kardeşim.
His name is Bora. /hiz neym iz bora/ : Onun adı Bora.







She is my sister. /şi iz may sistır/ : O benim kız kardeşim.
Her name is Esra. / hör neym iz esra/ : Onun adı Esra.





He is my grandfather. /hi iz may grandfadır/ : O benim büyükbabam.
His name is Ahmet. /hiz neym iz ahmet/ : Onun adı Ahmet.






She is my grandmother./şi iz may grandmadır/: O benim büyükannem.
Her name is Hülya. /hör neym iz hülya/ : Onun adı Hülya.







He is my uncle. /hi iz may ankıl/ : O benim amcam/dayım...
His name is Murat. /hiz neym iz murat/ : Onun adı Murat.





She is my aunt. /şi iz may aunt/ : O benim halam/teyzem...
Her name is Nihal. /hör neym iz nihal/ : Onun adı Nihal






She is my cousin. /şi iz my kuzın/ : O benim kuzenim.
Her name is Yaprak. /hör neym iz yaprak/ : Onun adı Yaprak